Regulamin strony
REGULAMIN REJESTRACJI I KORZYSTANIA
Z PORTALU INTERNETOWEGO MIASTO PRACY - CENTRALNE BIURO KARIER
Definicje
-
Regulamin – niniejszy regulamin.
-
Portal – portal Miasto Pracy - Centralne Biuro Karier należący do Usługodawcy oraz przez niego zarządzany
i administrowany.
-
Usługodawca – KALASOFT Sp. z o. o., z siedzibą przy ul. Władysława Nehringa 3, 60 – 247 Poznań, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego – Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu pod numerem KRS 0000372992, będąca płatnikiem VAT
o numerze identyfikacyjnym NIP 779-238-57-74.
-
Użytkownik – osoba korzystający z Portalu na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
-
Pracodawca – podmiot korzystający z Portalu, na podstawie odrębnej umowy, celem wyszukiwania
i pozyskiwania pracowników.
-
Formularz rejestracyjny – formularz wypełniany przez Użytkownika przy rejestracji do Portalu. Wypełnienie formularza jest niezbędnym warunkiem korzystania z Portalu.
§ 1
Postanowienia ogólne
-
Regulamin określa prawa i obowiązki Użytkowników korzystających z Portalu, a także warunki, na jakich Usługodawca umożliwia Użytkownikom korzystanie z Portalu.
-
Usługodawca nieodpłatnie udostępnia Użytkownikom Regulamin podczas rejestracji w Portalu, a także - na ich żądanie - w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu.
-
Usługodawca zapewnia funkcjonowanie Portalu zgodnie z Regulaminem.
-
Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu od momentu rejestracji.
§ 2
Warunki techniczne korzystania z Portalu
-
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z Portalem, którym posługuje się Usługodawca są następujące:
-
połączenie z siecią Internet,
-
przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów HTML
z włączoną opcją akceptowania plików cookies.
§ 3
Rejestracja
-
Rozpoczęcie korzystania z Portalu następuje z chwilą:
-
zaakceptowania Regulaminu,
-
pozytywnego zakończenia procesu rejestracji.
-
Użytkownik wysyłając Formularz rejestracyjny po uprzednim zaakceptowaniu Regulaminu oświadcza, że:
-
podane w nim dane są kompletne i zgodne ze stanem faktycznym,
-
podane przez niego dane nie naruszają jakichkolwiek praw osób trzecich,
-
zapoznał się z Regulaminem i zobowiązuje się go przestrzegać.
-
Rejestracja do Portalu możliwa jest poprzez Wirtualny Dziekanat (eHMS). Po zalogowaniu do Wirtualnego dziekanatu przy użyciu NIU (Numer Identyfikacyjny Użytkownika systemu eHMS/dsys) i hasła należy wejść
w zakładkę Miasto Pracy – Centralne Biuro Karier, a następnie użyć przycisku ‘Przejdź do Biura Karier’. Aplikant zostaje przekierowany do portalu, gdzie aby rozpocząć proces rejestracji musi zaakceptować niniejszy regulamin. Formularz rejestracyjny aplikanta zostanie uzupełniony danymi udostępnionymi
w Wirtualnym Dziekanacie, które aplikant może edytować bądź usunąć. Dane zostaną użyte w profilu aplikanta tylko wtedy, gdy dokona ich zapisu. Dodatkowo, użytkownik, który zarejestruje się przez eHMS zostaje automatycznie zweryfikowany, czyli zgodność jego danych jest potwierdzona przez uczelnię.
-
Usługodawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści umieszczane przez Użytkownika w Portalu oraz zastrzega sobie prawo do usuwania wszelkich wpisów obraźliwych lub naruszających powszechnie obowiązujące standardy moralne oraz obowiązujące przepisy prawa.
§ 4
Funkcjonowanie Portalu
-
Funkcjonowanie portalu Miasto Pracy - Centralne Biuro Karier ma na celu umożliwienie poszukiwania przez Użytkowników praktyk, stażu i pracy poprzez zamieszczenie swoich danych osobowych wraz z dokumentami aplikacyjnymi w Portalu oraz udostępnienie zgromadzonych w bazie Portalu danych podmiotom trzecim – pracodawcom oraz agencjom rekrutacyjnym.
-
Użytkownik korzystając z CBK będzie mógł:
-
stworzyć CV w formie formularza elektronicznego,
-
edytować swoje dane do CV np. informacje o wykształceniu, o poprzednich miejscach pracy,
o odbytych szkoleniach i praktykach, o innych umiejętnościach,
-
wydrukować CV stworzone na podstawie danych zawartych w formularzu zgodnie z systemem Europass,
-
wyszukiwać i przeglądać oferty praktyk, staży i pracy,
-
aplikować na wybrane oferty – o tym fakcie pracodawca zostanie powiadomiony e-mailem. Aby móc odpowiedzieć na ofertę niezbędne jest zalogowanie na swoje konto,
-
przeglądać stan złożonych ofert,
-
zgłaszać dostrzeżone nadużycia w portalu,
-
administrować swoim profilem np. zmiana hasła, ustawienia prywatności.
-
Dane Użytkownika ujawnione w Formularzu rejestracyjnym, wraz z załączonymi dokumentami aplikacyjnymi, wprowadzane są do bazy Użytkowników w Portalu.
-
Baza Użytkowników w Portalu wykorzystywana jest przez uprawnionych Pracodawców w celu wyszukiwania
i pozyskiwania pracowników.
-
W ciągu 7 (siedmiu) dni od obustronnej, Użytkownika i Pracodawcy, akceptacji oferty zatrudnienia, Użytkownik zobowiązany jest do przesłania pisemnej informacji (faks, poczta elektroniczna, list)
o powyższym fakcie. Dla potrzeb niniejszej Umowy zatrudnienie rozumiane jest jako zawarcie umowy
o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło, kontraktu menedżerskiego, umowy agencyjnej, jakiejkolwiek innej umowy cywilnoprawnej, w tym umowy przedwstępnej, powołanie w skład organów zarządzających lub kontrolnych osób prawnych, lub podpisanie jakiegokolwiek innego dokumentu potwierdzającego akceptację oferty zatrudnienia.
§ 5
Prawa i obowiązki Usługodawcy i Użytkownika
-
Usługodawca zastrzega sobie prawo do:
-
przejściowego wyłączenia dostępu do Portalu ze względu na czynności konserwacyjne lub związane
z modyfikacją Portalu,
-
wysyłania na adresy elektroniczne Użytkowników komunikatów technicznych związanych
z funkcjonowaniem Portalu,
-
zablokowania dostępu do zasobów Użytkownika zawierających treści erotyczne, pornograficzne, zawierające nielegalne oprogramowanie lub informację na temat jego pozyskania, oraz inne treści sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami lub uzasadnionymi interesami Usługodawcy, w razie powzięcia wiarygodnych, uzasadnionych informacji na ten temat,
-
Usunięcia z Portalu danych Użytkownika w razie nieprzestrzegania przez niego Regulaminu lub
w przypadku, gdy skuteczne dostarczenie usług jest niemożliwe z winy Użytkownika,
-
Zakazane jest wprowadzanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez niego Portalu w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy.
-
Zabronione jest pobieranie zawartości baz danych udostępnionych w Portalu i wtórne jej wykorzystywane
w całości lub w istotnej części.
§ 6
Odpowiedzialność
-
Usługodawca i Użytkownik obowiązani są do naprawienia szkody, jaką druga strona poniosła na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania przez nich obowiązków wynikających z Regulaminu, chyba że ich niewykonanie lub nienależyte wykonanie było następstwem okoliczności, za które strona nie ponosi odpowiedzialności.
-
Usługodawca, który otrzymał urzędowe zawiadomienie lub wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze przechowywanych danych wprowadzonych przez Użytkownika i uniemożliwił dostęp do tych danych, nie ponosi odpowiedzialności względem Użytkownika za szkodę powstałą w wyniku uniemożliwienia dostępu do tych danych, jeżeli niezwłocznie zawiadomił Użytkownika o zamiarze wyłączenia dostępu do tych danych.
-
Usługodawca nie ponosi ponadto odpowiedzialności za:
-
jakiekolwiek szkody wyrządzone osobom trzecim, powstałe w wyniku korzystania przez Użytkownika
z Portalu w sposób sprzeczny z Regulaminem lub przepisami prawa,
-
utratę przez Użytkownika danych spowodowanych działaniem czynników zewnętrznych (np. awaria, sprzętu, oprogramowania, itd., lub też innymi okolicznościami niezależnymi od Usługodawcy (działanie osób trzecich),
-
szkody wynikłe na skutek braku ciągłości funkcjonowania Portalu, będące następstwem okoliczności, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności (siła wyższa, działania i zaniechania osób trzecich, itp.),
-
podania przez Użytkownika nieprawdziwych lub niepełnych informacji przy rejestracji,
-
nieprzestrzegania przez Użytkownika warunków Regulaminu.
§ 7
Polityka prywatności
-
Usługodawca przetwarza dane osobowe Użytkownika niezbędne do korzystania z Portalu oraz wyłącznie
w celu prawidłowego jego funkcjonowania, wykorzystując w tym celu dane osobowe, jakie zostają określone w udostępnionym Użytkownikowi formularzu rejestracyjnym, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204). Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, wymaganych ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r.
o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133, poz. 883 ze zm.). Usługodawca może przetwarzać następujące dane osobowe, których katalog może ulegać zmianie w zależności od rodzaju świadczonej usługi:
-
nazwisko i imiona,
-
numer ewidencyjny PESEL i NIP,
-
numer rachunku bankowego,
-
adres zamieszkania lub pobytu,
-
adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania,
-
adres poczty elektronicznej,
-
numer telefonu stacjonarnego i komórkowego,
-
zawód,
-
wykształcenie,
-
miejsce pracy,
-
data urodzenia,
-
znajomość języków obcych,
-
doświadczenie zawodowe,
-
poszukiwana praca,
-
historia zatrudnienia.
-
Usługodawca może przetwarzać inne dane niż dane osobowe niezbędne korzystania z Portalu wyłącznie za uprzednią zgodą Użytkownika, wyrażoną po powiadomieniu przez Usługodawcę o kategorii danych, celu
i zakresie ich przetwarzania oraz o odbiorcach danych. Zgoda taka może być w każdym czasie odwołana.
-
Ponadto Usługodawca jest w posiadaniu adresów IP Użytkowników, przechowywanych przez Usługodawcę przez czas, przez jaki korzysta on z Portalu oraz informacji o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie korzystania z Portalu. Po zaprzestaniu korzystania z Portalu dane te podlegają anonimizacji i są wykorzystywane dla celów marketingowych, statystycznych oraz w celu poprawy świadczenia usług.
-
Usługodawca może przetwarzać również następujące dane charakteryzujące sposób korzystania przez Użytkownika z Portalu (dane eksploatacyjne):
-
oznaczenia identyfikujące Użytkownika nadawane na podstawie danych, o których mowa w ust. 1,
-
oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej lub system teleinformatyczny, z którego korzystał Użytkownik,
-
informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania z Portalu,
-
informacje o skorzystaniu przez Użytkownika z Portalu.
-
Podczas korzystania z Portalu są używane pliki cookies (tzw. ciasteczka) - niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez odwiedzany serwis internetowy do urządzenia internauty (komputer, smartfon itp.).
-
Usługodawca wykorzystuje pliki cookies dla potrzeb technicznych Portalu - w celu dostarczenia indywidualnej treści dla Użytkownika, obsługi sesji serwera WWW oraz zapewnienia jednorazowego wyświetlania na stronie komunikatu informującego o używaniu przez stronę plików cookies. Pliki cookies nie są nigdy łączone z żadnymi innymi danymi, w szczególności z danymi osobowymi.
-
Pliki cookies mogą być używane przez podmiot opracowujący statystyki korzystania z Portalu Miasto-Pracy.pl - na zasadach zgodnych z opublikowaną przez ten podmiot polityką bezpieczeństwa http://www.google.com/intl/pl_pl/policies/privacy/ - do tego, by tworzyć anonimowe statystyki serwisu. Dzięki temu możemy lepiej poznać oczekiwania naszych użytkowników i rozwijać Portal tak, by był on jeszcze bardziej przyjazny. Najczęściej przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies, jednak użytkownicy mogą samodzielnie nimi zarządzać, w tym całkowicie zablokować te pliki.
Wystarczy wybrać w przeglądarce opcję odrzucania ciasteczek.
-
Usługodawca jest administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych, a zbiór danych osobowych Użytkowników został zgłoszony do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych. W przypadku udostępnienia danych osobowych Pracodawcom, administratorem danych osobowych Użytkownika staje się Pracodawca, odpowiedzialny za ich zgodne z prawem przetwarzanie.
-
Usługodawca przywiązuje dużą wagę do kwestii zachowania prywatności Użytkowników i ochrony ich danych osobowych. Usługodawca, jako administrator danych dba o bezpieczeństwo danych osobowych udostępnionych przez Użytkowników. Dane te są szczególnie chronione i zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych. Usługodawca zapewnia Użytkownikom realizację uprawnień wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych, w szczególności prawo wglądu do własnych danych, prawo żądania aktualizacji danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu w przypadkach określonych w przepisach tej ustawy. Zbiór danych osobowych został zgłoszony do Generalnego Inspektora Danych Osobowych.
-
Informacje zawarte w logach systemowych (np. adres IP Użytkowników) są przez Usługodawcę wykorzystywane w celach technicznych. Poza tym informacje te są wykorzystywane do zbierania ogólnych, statystycznych informacji.
-
Dane osobowe Użytkownika mogą być wykorzystywane przez Usługodawcę do celów marketingowych,
a w szczególności do przesyłania, zamieszczania i otrzymywania Informacji handlowych pochodzących od Usługodawcy lub osób trzecich drogą elektroniczną, wyłącznie po wyrażeniu przez Użytkownika zgody na takie przetwarzanie.
-
Usługodawca ma prawo przetwarzania danych Użytkownika bez jego uprzedniej zgody w celach marketingu bezpośredniego realizowanego inną drogą niż za pośrednictwem poczty elektronicznej.
-
W przypadku danych osobowych przetwarzanych w związku z funkcjonowaniem Portalu i niezbędnym do tego zakresie, Użytkownikowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych osobowych podanych
w formularzu rejestracyjnym wraz z możliwością ich aktualizacji bądź zmiany.
-
W przypadku danych osobowych przetwarzanych przez Usługodawcę w celach innych niż niezbędne do funkcjonowania Portalu, Użytkownik może zgłosić Usługodawcy żądanie zaprzestania przetwarzania swoich danych osobowych.
-
Dane osobowe Użytkownika przekazywane przez Usługodawcę innym podmiotom należącym do grupy kapitałowej Usługodawcy (podmiotom powiązanym kapitałowo) prowadzącym serwisy internetowe.
§ 8
Zakończenie korzystania z Portalu
-
Zakończenie korzystania z Portalu następuje:
-
w wyniku wyrejestrowania z Portalu.
-
Usługodawca ma prawo wyłączyć możliwość korzystania przez Użytkownika z Portalu w następujących przypadkach:
-
naruszenia przez Użytkownika istotnych postanowień Regulaminu,
-
umieszczania przez Użytkownika treści niezgodnych z obowiązującymi przepisami prawa,
-
wykorzystywania przez Użytkownika Portalu niezgodnie ze jego przeznaczeniem.
§ 9
Postanowienia końcowe
-
Regulamin obowiązuje od dnia 1 października 2011 r.
-
Usługodawca ma prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po upływie 7 dni od umieszczenia zmienionego Regulaminu w Portalu.
-
Usługodawca zawiadomi Użytkownika drogą elektroniczną o zmianie Regulaminu.
-
Regulamin podlega prawu polskiemu.
-
Wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu rozstrzygał będzie polski sąd powszechny właściwy dla siedziby Usługodawcy.
-
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o ochronie danych osobowych, kodeksu cywilnego i inne bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.